Gdzie pracuje się najlepiej? Poznaj Listę Najlepszych Miejsc Pracy Polska 2025!
Webinar na żądanie: Jak zdobyć Certyfikację™ Great Place To Work
MENU

Uzyskaliście wyróżnienie Great Place To Work? Nie zwlekaj. Pochwalcie się nim przed całym światem

 Uzyskaliście wyróżnienie Great Place To Work? Nie zwlekaj. Pochwalcie się nim przed całym światem

Twoja firma otrzymała wyróżnienie Great Place To Work® Certified™, a może została laureatem listy Najlepszych Miejsc Pracy™ w Polsce? To nagroda za Wasze starania – macie prawo czuć się z niej dumni. To Wasza chwila i właściwy czas, aby dowiedzieli się o tym wszyscy.

Zarówno Certyfikacja™ Great Place To Work, jak i tytuł Najlepszego Miejsca Pracy™ to okazja do wzmocnienia wizerunku firmy wśród klientów, partnerów biznesowych i osób poszukujących pracy. Szczególne podziękowania należą się zawsze pracownikom, bo to oni swoimi głosami zadecydowali o przyznaniu tych wyróżnień.

Najważniejsi są pracownicy: wspólnie świętujcie Wasze osiągnięcie

Jeśli Wasi pracownicy pracują stacjonarnie albo mogą pojawić się w firmie w wyjątkowym dniu ogłoszenia wyników, uczcij ich przybycie. Możliwości jest wiele. Możesz udekorować biuro, rozwiesić plakaty i poprosić kierownictwo, aby powitało pracowników i podziękowało im już przy wejściu. Możesz nawet rozłożyć czerwony dywan i zorganizować sesję zdjęciową z fotografem. Dalszy scenariusz zależy od Was: to może być wspólny lunch, sesja zabaw i gier z nagrodami, rozdanie pracownikom niestandardowych gadżetów, aby mogli pochwalić się swoim miejscem pracy przed bliskimi. A jeśli znasz swoich pracowników i wiesz, że świętowanie może się przedłużyć, pomyśl o klasycznej imprezie z muzyką i tańcami.

 Jeśli pracujecie w modelu pracy zdalnej, nagraj gratulacje od dyrektora generalnego, zbierz wypowiedzi od menedżerów różnych szczebli i zorganizuj uroczyste spotkanie online. Spraw, aby pracownicy poczuli się dumni ze swojego miejsca pracy. Wykorzystaj dostępną Ci technologię, aby zorganizować dodatkowe atrakcje: wirtualny pokój zagadek, wspólny projekt artystyczny lub internetowe poszukiwanie skarbów. Zaangażuj w to świętowanie cały zespół: kreatywność Waszych ludzi może Cię zaskoczyć.

Logotyp: wykorzystajcie ten czas na promocję firmy

Uzyskanie Certyfikacji™ Great Place To Work lub tytułu Najlepszego Miejsca Pracy™ to osiągnięcie, którym warto się pochwalić przed wszystkimi interesariuszami firmy. Wraz z wyróżnieniem firma otrzymuje znak Certyfikacji ważny 12 miesięcy lub logo Najlepszego Miejsca Pracy™ przyznawane bezterminowo.

Stopka w mailach. Jeśli Wasza firma posiada ujednolicony szablon podpisu e-mail, dołącz do niego otrzymane godło. Wtedy każdy, kto kontaktuje się z Waszymi pracownikami, będzie wiedział, że zdobyliście prestiżowe wyróżnienie, a tym samym jesteście firmą, która zasługuje na zaufanie.

Identyfikacja wizualna. Odwiedzający Waszą firmę powinni wiedzieć, że przekroczyli próg wyjątkowego miejsca pracy. Naklejki na drzwiach wejściowych, w salach konferencyjnych, wyeksponowanie logotypu w recepcji będą gościom o tym przypominać.

Witryna internetowa. Następny krok to strona internetowa. Potencjalni klienci i partnerzy biznesowi, którzy wejdą na Waszą stronę, powinni bez trudu znaleźć informację o wyróżnieniu. Wiedza o tym, że firma wykazała się wyjątkowym zaangażowaniem, aby stworzyć warunki, w których pracownicy mogą czerpać korzyści z rozwoju osobistego i zawodowego, buduje zaufanie i zachęca do współpracy. Jeszcze więcej troski warto poświęcić zakładce rekrutacyjnej na stronie. Zainteresowani pracą w Waszej firmie powinni mieć pewność, że to dla nich szansa, aby dołączyć do wyjątkowego zespołu i podjąć pracę w świetnym miejscu pracy. Umieszczenie logotypu to minimum. Warto pochwalić się także wdrożonymi praktykami, które wspierają dobrostan i rozwój zawodowy pracowników. Nie zapomnij umieścić logotypu w ofertach pracy zamieszczanych na zewnętrznych serwisach rekrutacyjnych – to wyróżni Waszą firmę spośród innych i przyciągnie utalentowanych kandydatów.

Social media. Wykorzystaj profile w mediach społecznościowych, aby pokazać, jak wygląda kultura organizacyjna Waszej firmy na co dzień. Możesz udostępnić – oczywiście za ich zgodą – zdjęcia pracowników z dużym logo czy z gadżetami Great Place To Work, relacje ze wspólnego świętowania czy osobiste wypowiedzi pracowników, które najlepiej zaświadczą, że firma zasłużyła na wyróżnienie. Oznacz swoje posty hashtagiem #GPTW, #GPTWCertified i/lub #NajlepszeMiejscaPracy, aby zainteresowanym było łatwiej Was znaleźć i aby budować społeczność wokół Waszej marki.

Podtrzymuj zainteresowanie Waszą firmą w mediach społecznościowych, nawet jeśli pierwsze emocje po otrzymaniu wyróżnienia opadły. O czym pisać? Pokaż wybrane statystyki. Ankiety pracownicze generują mnóstwo danych ilościowych. Jeśli uzyskaliście wyróżnienie Great Place To Work, te liczby muszą być imponujące, więc pochwal się nimi. Liczby zawsze przemawiają do wyobraźni. Ale jest jeszcze inny sposób promocji, który także ma ogromną siłę oddziaływania. To prawdziwe historie z życia, w których pracownicy na własnym przykładzie udowadniają, że firma jest świetnym miejscem pracy.

Aktywnie promujcie kulturę firmy: że jest wyjątkowa, niech dowiedzą się wszyscy

Komunikat prasowy to niezawodny sposób na rozpowszechnienie informacji o Waszym sukcesie. Jego celem jest przyciągnięcie uwagi dziennikarzy i mediów, a tym samym budowanie i wzmacnianie wizerunku organizacji. Za pośrednictwem mediów ta informacja ma szansę dotrzeć do wszystkich interesariuszy firmy: inwestorów, pracowników, partnerów biznesowych i klientów.

Newsletter jest kolejnym narzędziem komunikacji służącym do dzielenia się wiadomościami o firmie. Jego siłą jest to, że pozwala dotrzeć do określonej, zazwyczaj szczególnie dla Was cennej, grupy odbiorców. Newslettery oferują możliwość dogłębnego omówienia przekazu i masz przy tym pewność, że informacja trafi do odbiorcy w takiej formie, w jakiej została przygotowana. Subskrybenci newslettera są też zazwyczaj bardziej zaangażowanymi odbiorcami informacji o Waszej firmie.

Blog internetowy to narzędzie ważne z wielu powodów. Zazwyczaj jest częścią strony internetowej, więc dociera do osób aktywnie poszukujących informacji o firmie. Masz pełną kontrolę nad treścią i tonem, w jakim opowiadasz o Waszej organizacji. Każdy kolejny wpis blogowy to kolejny odcinek historii o wartościach firmy, jej osiągnięciach, kierunkach, w jakich zamierza się rozwijać. Regularnie prowadzony blog umacnia wizerunek firmy, a przy okazji… poprawia jej widoczność w wynikach wyszukiwania (SEO).

Nawiążcie nowe relacje: jesteście teraz częścią szerszej społeczności

Kiedy pracownicy czują się częścią zespołu, stają się bardziej zmotywowani i gotowi dawać z siebie więcej. Teraz stali się częścią jeszcze większej, bo międzynarodowej, społeczności. W Waszej firmie są z pewnością liderzy, którzy w szczególny sposób przyczynili się do tego, że członkowie ich zespołów pracują z pasją i zaangażowaniem. Podziękuj im za to i zadbaj, aby poczuli się docenieni – wyślij ich na naszą konferencję For All™ (coroczna debata na szczycie). To będzie dla nich okazja, aby wymienić się doświadczeniami z liderami z innych krajów i przywieźć ze sobą świeże pomysły, które pozwolą organizacji wejść na jeszcze wyższy poziom. 

Co roku jesienią odbywa się Certification Nation Day. To globalne święto wszystkich organizacji, które zdobyły wyróżnienie Great Place To Work Certified™. Jest to wyjątkowa okazja dla firm z całego świata, aby zaprezentować swoją organizację i podkreślić jej zaangażowanie w tworzenie przyjaznego środowiska pracy. Wasz zespół poczuje się dumny, że jest częścią tej społeczności. Świętowanie jest ważne: wnosi do organizacji dobre emocje, integruje pracowników, zwiększa ich zaangażowanie i inspiruje do jeszcze lepszej pracy.

Tekst opracowany na podstawie artykułów: 21 Ideas To Celebrate and Promote Your Company Culture Award oraz 5 Ways to Showcase Your Great Place to Work™ Badge.