Gdy w 2008 roku Great Place to Work® Institute, istniejący na świecie od ponad 25 lat, wystartował z badaniami najlepszych miejsc pracy w Polsce, sytuacja nie wyglądała zachęcająco. „Wspaniałe miejsca pracy w Polsce? Nie przesłyszałem się?” Zdumienie na twarzach naszych rozmówców, które z każdą minutą przeradzało się w życzliwą wyrozumiałość, nie należało do rzadkości.
Zdarzały się także bardziej entuzjastyczne reakcje: „To świetna idea badać jakość miejsc pracy na całym świecie i móc porównać się do najlepszych. Wasz model jest bardzo interesujący, przemawia do mnie. No tak, ale jesteśmy w Polsce, a nie w Ameryce. U nas rynek i ludzie działają inaczej”. Szczęśliwie od czasu tych wypowiedzi, które nieuchronnie przywodziły nam na myśl oświecone słowa: „Wszystko to być może! Prawda, jednakże ja to między bajki włożę”, wiele się zmieniło.
W artykule opublikowanym na łamach "Biznesu i produkcji" Marzena Winczo-Gasik przedstawia, co leży u podstaw modelu Great Place to Work® i jakie są korzyści wynikające z tworzenia wspaniałego miejsca pracy.
Kliknij tu, aby przeczytać cały artykuł